به گزاش «بهداشت نیوز» در فصل گرما احتمال ابتلای افراد به گرمازدگی بسیار زیاد است و در زمان وقوع چنین عارضه ای در افراد از دادن نوشیدنی های شیرین جدا خودداری کرده زیرا این کار سبب افزایش فشار خون و میزان قند شده و گرما زدگی را تشدید می کند.
فردی که دچار گرمازدگی شده باید پاهای وی را بالا نگه داشته و از وسایل خنک کننده ای مانند پنکه برای کاهش دمای او استفاده کرد.
برای کم شدن میزان دمای بدن افراد باید از کمپرسی یخ استفاده کرد و مایعاتی مانند آب به فرد گرما زده داده تا کمبود مایع بدنش در اثر تبخیر به نوعی جبران شود.
شربت سکنجبین بهترین نوشیدنی برای فرد گرمازده محسوب می شود.